Bom, D. (1999). Atletiek: Samen rennen, verder komen.Lichamelijke opvoeding voor de tweede fase voortgezet onderwijs. Leerling-katern. Meppel: Edu'Actief, 48 p.
Bom, D. (1999). Atletiek: Samen rennen, verder komen. Docentenhandleiding voor leerling-katern. Meppel: Edu'Actief, 20 p. + 9 bijlagen.
Bom, D. & Vermeulen J. (2001 en 2005). Atletiek als uitdaging. Zeist: Jan Luiting Fonds (nr. 70), 138 p.
Bom, D. (2003). Fun in Athletics: Lessenboek. Nieuwegein: Atletiekunie, 64 p.
Bom, D. (2008). De Kick in Atletiek: Atletiekboek voor het onderwijs. inclusief cd-rom met bijlagen. Meppel: Edu’Actief, 413 p.
Bom, D. (2016). De Kick in Atletiek: Praktijk en theorie van de atletiekbeoefening. Zeist: Jan Luiting Fonds (nr. 106), 407 p.
Artikelen in vakbladen
Bom, D. (1981). Kogelstoten in de zaal: BO en VO. Thomas-Bulletin 21, p. 313-314.
Werkgroep Jeugd Atletiek Leider (JAL) , Bom, D. e.a.(1e uitgave 1981, 10e herziene uitgave 1999). Leidraad bij de cursus Jeugdatletiekleider. Nieuwegein: Atletiekunie.
Bom, D. (1990). Hoogspringen: Speels-prestatieve atletiekvormen voor de Fosbury-flop in de zaal. Lichamelijke Opvoeding, 78e, nr. 9, p. 402-404.
Bom, D. (1992). Flitsend uit de startblokken (1): Atletiekeindterm: ‘Een sprint uitvoeren over een afstand van…’. Lichamelijke Opvoeding, 80e, nr. 10, p. 476-479.
Bom, D. (1992). Flitsend uit de startblokken (2): Leerdoelen en oefenvormen. Lichamelijke Opvoeding, 80e, nr. 11, p. 507-510.
Bom, D. (1993). Speerwerpen in de Basisvorming: Leren van en leren over…. Lichamelijke Opvoeding, 81e, nr. 11, p. 548-550.
Lodders, D. & Bom, D. (1994a). Fosbury flop (1): 25 jaar na Mexico in de basisvorming. Lichamelijke Opvoeding, 82e, nr. 1, p. 19-24.
Lodders, D. & Bom, D. (1994b). Fosbury flop (2): Het leren over de flop. Lichamelijke Opvoeding, 82e, nr. 2, p. 69-70.
De Kok, J. & Bom, D. (1994c). Looptraining in ‘andere’ sporten: Mode of noodzaak? Lichamelijke Opvoeding, 82e, nr. 4,p. 174-177.
Norbart, P. & Bom, D. (1994d). Lopen en Gezondheid in de basisvorming (1): 14 halve lessen, verdeeld over twee perioden. Lichamelijke Opvoeding, 82e, nr. 7, p. 307-311.
Norbart, P. & Bom, D. (1994e). Lopen en Gezondheid in de basisvorming (2): Eerste leerjaar, tweede periode. Lichamelijke Opvoeding, 82e, nr. 8, p. 365-366.
Bom, D. (1994f). Bewegingsrecreatie: Bij wijze van voorbeeld: de alternatieve Elfstedentocht. Lichamelijke Opvoeding, 82e, nr. 14, p. 639-641.
Bom, D. (1994g). Differentiatie atletiek: Fartlek en Zweeds loopspel als trainingsmiddel. Lichamelijke Opvoeding, 82e, nr.14,p. p. 648-650.
Bom, D. (1998). Sportzaalatletiek: Attractieve vormen met nieuw materiaal. Lichamelijke Opvoeding, 86e, nr. 10, p. 475-479.
Bom, D. (1999a). Sportzaal atletiek (1). Sportkader Atletiek: werkmap atletiek van de Nederlandse Katholieke Sportfederatie. ’s-Hertogenbosch: NKS,15 april 1999, p. 33-35.
Bom, D. (1999b). Sportzaal atletiek (2). Sportkader Atletiek: werkmap atletiek van de Nederlandse Katholieke Sportfederatie (NKS), 17 juni 1999, p. 32-34.
Bom, D. (1999c). Het starten, sprinten en estafetteloop. Lichamelijke Opvoeding, 87e , nr. 7,318-322.
Bom, D. (1999d). Oriëntatieloop rondom school en in de natuur: Lopen met nevenopdrachten. Lichamelijke Opvoeding, 87, nr. 10, p.471-474.
Bom, D. (2000). Samen rennen, verder komen: Het totaal is meer dan de som der delen. Lichamelijke Opvoeding, 88e , nr. 6, p. 268-271.
Bom, D. (2001). Start- en estafettevormen in de gymzaal: Het gezamenlijk ervaren van spanning en plezier. Lichamelijke Opvoeding, 89e , nr. 9, p. 439-442.
Bom, D. & Vermeulen J. (2002a). Atletiek als uitdaging. Thomas-Bulletin,BO 3150, december 2002, p. 1-17.
Bom, D., Vermeulen, J. & Hart, E. (2002b). Atletiek als uitdaging (1): Een brug tussen bewegingsonderwijs en atletiek. Lichamelijke Opvoeding, 90e , nr. 2, p. 66-70.
Bom, D., Vermeulen, J. & Hart, E. (2002c). Atletiek als uitdaging (2): Een brug tussen bewegingsonderwijs en atletiek. Lichamelijke Opvoeding, 90e , nr. 4, p. 166-169.
Bom, D., Vermeulen, J. & Hart, E. (2002d). Atletiek als uitdaging (3): Een brug tussen bewegingsonderwijs en atletiek. Lichamelijke Opvoeding, 90e , nr. 5, p. 215-218.