Driel, G. van (1977). Gezamenlijkheid bij het springen, het zwaaien en het balanceren. Tijdschrift van de Werkgroep Bewegingsonderwijs, 1977, nr. 5.
Donkers, B., Driel, G. van, Faber, K, & Tamboer, J. (1979). Menselijk bewegen tussen structuur en evenement. Amsterdam: Vrije Universiteit.
Driel, G. van( 1982). Turnen binnen het bewegingsonderwijs(1). Tijdschrift van de Werkgroep Bewegingsonderwijs, nr. nov.
Driel, G. van( 1982). Turnen binnen het bewegingsonderwijs(2). Tijdschrift van de Werkgroep Bewegingsonderwijs, nr. dec
Driel, G. van (1990). Schommelaktiviteiten. Landsmeer: ’t Web.
Driel, G. van (1990). Wanneer Kijk je naar wat? De Lichamelijke Opvoeding, 1990 nr. 8.
Bax, H., Driel, G. van, Palen, H.A.A.M. van der & Teune, R. (1994). Bewegingsonderwijs voor de Basisvorming. Landsmeer: ’t Web.
Driel, G. van, Gugten, T. van der & Loopstra, O (2004). Beroepscompetentieprofiel voor leraren lichamelijke opvoeding. Zeist: Jan Luiting Fonds.
Driel, G. van, Koekoek, J. (2005). Het construeren van leertaken in bewegingsonderwijs(1), Lichamelijke Opvoeding, nr.7, p. 30-34.
Driel, G. van, Koekoek, J.H. & Stegeman H. (2006). Het construeren van leertaken in bewegingsonderwijs(2), Lichamelijke Opvoeding, nr. 14, p. 33-35.
Bax, H., Driel, G. van, Jansma, F. & Palen, H.A.A.M. van der (2010). Beroepsprofiel leraar lichamelijke opvoeding. Zeist: Jan Luiting Fonds.
Consten, A.L, Driel, G. van & Walinga, G.W. (2013). ICT en bewegingsonderwijs: over video-informatie en leerprocessen. Lichamelijke Opvoeding , nr. 7, p. 6-9.