Akker, J. van den en Thijs, A. (2009). Leerplan in ontwikkeling. Enschede: SLO.
Bax, H., Driel, G. van., Palen, H. van der en Teune, R. (1994). Werkboek bewegingsonderwijs voor de basisvorming. Almelo: 't WEB, 528 p.
Berg, T. van den, Berkel, M. van, Hazelebach, C., Keur, O. en Kuipers, A. (1998). Werkboek bewegingsonderwijs voor de basisschool. Baarn: Bekadidact, 216 p. Berkel, M. van, Graaff, R. de, Rietberg, C. en Wijffel, I. (2009). Bewegingsonderwijs aan ZML. Zeist: Jan Luiting Fonds, 222 p.
Donkers, A. en Mooij, C. (1984). Bewegingsonderwijs. In de serie 'Wat krijgen ze op de basisschool? Een kijk op doelen en inhouden van het basisonderwijs in het schoolwerkplan' (redactie: Kuiper, W., Letschert, J. en Gorter, R.). Enschede: SLO.
Donkers, B. (red.); Berkel, M. van, Einden, H. van en Hazelebach, C. (2003). Leergang vakbekwaamheid bewegingsonderwijs via Pabo. Enschede: SLO/LOBO, 128 p.
Faber, K., Brouwer, B., Houthoff, D., Mooij, C., Mossel, G. van en Leyten, C. (1993). Een leerplan lichamelijke opvoeding (in de serie: Bouwstenen voor de basisvorming). Groningen: Wolters-Noordhoff/SLO, 89 p.
Faber, K., Brouwer, B., Houthoff, D., Mooij, C. en Mossel,. G. van (1993). Vakwerkplan op maat. Enschede: SLO, 120 p.
Faber, K., Mooij, C. en Oosterlee, J. (1998). Voorlichtingsbrochure havo/vwo Lichamelijke opvoeding. Enschede: SLO, 46 p.
Faber, K. (red.), Brouwer, B., Engels, O., Houthoff, D. en Mooij, C. (1990). Handig ballen. Baarn: Bekadidact/SLO, 58 p.
Faber, K. (red.), Aartsma, D., Brouwer, B., Houthoff, D., Engels, O., Mooij, C. en Vegter, W. (1990). Samen in balans 1. Baarn/SLO: Bekadidact, 104 p.
Faber, K. (red.), Aartsma, D., Brouwer, B., Houthoff, D., Mooij, C. en Vegter, W. (1994). Samen in balans 2. Baarn: Bekadidact/SLO, 104 p.
Faber, K. (red.), Bouma, C., Brouwer, B., Engels, O., Houthoff, D., Mooij, C. en Lambert, F. (1991). Drijfnat. Baarn: Bekadidact/SLO, 127 p.
Faber, K. (red.), Brouwer, B., Houthoff, D., Jong, F. de, Mooij, C., Mossel, G. van en Rip, P. (1992). Heen en weer 1, een introductie in badminton. Baarn: Bekadidact/SLO, 96 p.
Faber, K. (red.), Brouwer, B., Houthoff, D., Mooij, C., Mossel, G. van en Velthuis, P. (1995). Heen en weer 2, een introductie in tennis, tafeltennis, beachball en squash. Baarn: Bekadidact/SLO, 148 p.
Faber, K. (red.), Brouwer, B., Houthoff, D., Kremer, A., Mooij, C. en Veldscholten, A. (1994). Opmaat. Een startpakket bewegen en muziek. Baarn: Bekadidact/SLO, 156 p.
Faber, K. (red.), Brouwer, B., Houthoff, D., Mooij, C., Mossel, G. van en Slaats, C. (1992) Stoeispelen. Een introductie op judo. Baarn: Bekadidact/SLO, 104 p.
Faber, K. (red.), Brouwer, B., Klaassen, C., Houthoff, D., Mooij, C., Mossel, G. van, Slaats, C. en Stuart, R. (1995). Trefspelen. Introductievormen in eenvoudige vormen van boksen en schermen. Baarn: Bekadidact/SLO, 174 p.
Faber, K. (red.), Brouwer, B., Klaassen, C., Houthoff, D., Izaks, E., Kingma, T., Kolman, R., Mooij, C. en Mossel, G. van (1996). 'Meisjes en jongens' en 'Sportoriëntatie'. Twee niet-domeingebonden thema's. Baarn: Bekadidact/SLO, 184 p.
Faber, K., Brouwer, B., Houthoff, D., Mooij, C. en Mossel, G. van (1994). SLO-programmavoorstel lichamelijke opvoeding in de basisvorming. Enschede: SLO, 73 p.
Faber, K. (red.), Dalen, T. van, Doodewaard, C. van, Lub, E., Roos, J., Vroome, A. De, Weerd, C. van der en Wetering, J.M. van de (1993). Vakwerkplanvoorbeeld lichamelijke opvoeding 1. Het Johannes Calvijn Lyceum te Kampen (havo en vwo). Enschede: SLO, 54 p.
Hazelebach, C., Pieters,L. en Geleijnse, J. (red.)(1998). Bewegingsonderwijs in het speellokaal, Zwolle: 't WEB, 336 p.
Kugel, J. (1970). Inleiding in de geschiedenis van de gymnastiek. Utrecht: Uitgeverij Elinkwijk, 146 p.
Mooij, C. (red.) en Willemse, H. (1994). Vakwerkplanvoorbeeld lichamelijke opvoeding 2. De Westhoeve, school voor techniek (vbo en ivbo) te Tilburg. Enschede: SLO, 66 p.
Mooij, C. (red.), Bruggeman, D. en Rolsma, H. (1995) Vakwerkplanvoorbeeld bewegingsonderwijs. Openbare basisschool voor Daltononderwijs, Vöckerschool te Hengelo. Enschede: SLO, 76 p.
Mooij, C. (red.) en Greveling, S. (1996). Vakwerplanvoorbeeld bewegingsonderwijs. Openbare basisschool Het Jonge Duin te Velsen. Enschede: SLO, 145 p.
Mooij, C. (red.), Drenth, H., Geldorp, F. van, Verberne, P. en Wanrooy, W. (1993/2001). Bronnenboek Gymnastiek. Baarn: HBuitgevers/SLO, 127 p.
Mooij, C. (red.), Drenth, H., Geldorp, F. van, Verberne, P. en Wanrooy, W. (1992/2010). Bronnenboek Spel. Baarn: ThiemeMeulenhoff/SLO, 176 p.
Mooij, C. (red.), Drenth, H., Geldorp, F. van, Verberne, P., Volbeda, J. en Wanrooy, W. (1989/2009). Bronnenboek Bewegen op muziek, Baarn: ThiemeMeulenhoff/SLO, 95 p.
Mooij, C. (red.), Drenth, H., Geldorp, F. van, Verberne, P. en Wanrooy, W. (1989/2002). Bronnenboek Zwemmen. Baarn: HBuitgevers/SLO, 136 p.
Mooij, C. (red.), Drenth, H., Geldorp, F. van, Verberne, P. en Wanrooy, W. (1989/2000). Bronnenboek Seizoengebonden en thematische bewegingsactiviteiten. Baarn: Intro/SLO, 175 p.
Mooij, C. (red.) en Hek, P. (1991). Praktijkplanning. Baarn: Bekadidact/SLO, 47 p.
Mooij, C. en Steerneman, L. (2001),Vakwerkplan bewegingsonderwijs Schiedam. Enschede: SLO.
Nienhuis, J. (1995). 'Als ze maar lekker bezig zijn…'. Lichamelijke Opvoeding, jrg. 83, nr. 10, 453-454.
Oosterlee, J. (1995). Meer leren van bewegen voor allemaal. Lichamelijke Opvoeding, jrg. 83, nr. 10, p. 456-459.
Stegeman, H. (1995). Leuk op school? Lichamelijke Opvoeding, jrg. 83, nr.18, p.799-802.
Stegeman, H. en Faber, K. (red.)(1998). Onderwijs in bewegen. Basisthema's in de lichamelijke opvoeding. Houten/Diegem: Bohn Stafleu Van Loghum Slaterus.