Na de eerste Mission Olympic in 2003 volgden jaren van groei en vernieuwing van Mission Olympic en de schoolsportcompetitie. Was Mission Olympic voorheen met name gefocust op het finale evenement, vanaf 2010 kreeg de gehele schoolsport competitie de Mission Olympic ‘saus’. De kleine voorrondes in slechts één sport werden steeds meer vervangen door grote Mission Olympic regionale voorrondes met meerdere sporten en meer beleving voor docenten en deelnemers. En ook in de communicatie gedurende het jaar richting docenten en leerlingen werd fors geïnvesteerd.
Het groeiend succes van Mission Olympic bleef ook internationaal niet onopgemerkt. Het IOC raakte betrokken en de naam van de Mission Olympic schoolsport competitie werd om ‘rechten redenen’ gewijzigd in Olympic Moves. Binnen Olympic Moves werden steeds vaker en meer stagiaires van Hogescholen aangezocht, en aangenomen via SportVibes. De stagiaires werden ingezet om de docenten en gemeentes te ondersteunen in de organisatie van grote regionale voorrondes. Hierdoor groeide de lokale deelname rondom de voorrondeplaatsen nog meer. Tussen 2009 en 2017 steeg zo de deelname van 190 naar inmiddels ruim dan 380 scholen. Ruim 125.000 leerlingen nemen zo jaarlijks deel aan (de selectiewedstrijden en momenten van ) Olympic Moves waarvan er meer dan 35.000 leerlingen deelnemen aan de regionale finales en c.a. 6000 leerlingen aan Olympic Moves The School Final, het landelijke finale evenement (in 15 takken van sport)
Tot 2017 had Olympic Moves dit finale-evenement in Amsterdam. Vanaf 2017 hadden daarbij alle sporten hun finale in Amsterdam, iets dat ook nieuw was. In 2018 werd Amsterdam ingeruild voor Papendal e.o. waar sindsdien alle sporten hun finale hebben.
Olympic Moves heeft haar succes kunnen bereiken door de kracht van publiek private samenwerking, waar alle partners vanuit hun expertise waarde toevoegen. De KVLO organiseert de competitie, samen met de docenten LO. Coca-Cola (en tussendoor ook Achmea Zilveren Kruis) hebben hun marketing expertise toegevoegd om beleving voor deelnemers en docenten te vergroten en de communicatie met hen te versterken. En NOC*NSF is de connectie naar sport en sportorganisaties. Sportmarketing bureau SportVibes is verantwoordelijk voor het projectmanagement van Olympic Moves en de organisatie van de grote regionale finales en The School Final.
In het najaar van 2020 is een nieuwe sponsor verwelkomd, te weten de Vereniging Samenwerkende Gezondheidsfondsen (SGF). Deze bestaat uit 20 gezondheidsfondsen die werken aan het voorkomen, genezen en behandelen van ziekten. Samen zetten zij zich in voor ziekte-overstijgende onderwerpen, zoals preventie. Met het programma ‘Gezonde Generatie’ versterken zij de missie van Olympic Moves.