Bovend'eerdt, J.H.F. (1992). 25 jaar Stichting voor de Wetenschap van de LichamelijkeOpvoeding en de Sport. Zeist: KVLO/NSF, 16 p.
Crum, B.J. en Donkers, B. (1989). Bewegingsonderwijs in verandering. Vakdidactische trends en leerplanontwikkeling. Baarn: Bekadidact, p. 21-22.
Breedveld, K., Boers, E., Jong, M. de en Steenbergen, J. (2010). Sportonderzoek in beeld. Den Bosch: W.J.H. Mulier Instituut en Kennispraktijk, 38 p.
Heer, W. de (2000). Sportbeleidsontwikkeling 1945-2000. Haarlem: De Vrieseborch; p. 91, 88-192; 283 p.
Kramer, J.P. (1980). Gedachten rond de universitaire studie in de lichamelijke opvoeding. In: Lichamelijke opvoeding in perspectief. Uitgave ter gelegenheid van het afscheid als bijzonder hoogleraar in de wetenschap van de lichamelijke opvoeding van dr. K. Rijsdorp. Lochem: De Tijdstroom.
Lucassen, J.M.H. (2014). Kennisagenda goed leren bewegen 2015-2020: naar een betere kennisbasis voor professionals die zich op en rond scholen bezighouden met goed leren bewegen. Zeist: Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (2016). Nationale kennisagenda sport en bewegen: van traplopen tot podium. Den Haag: Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek.
Veldhoven, N. van, Breedveld, K., Loo, H. van der, & Rijpstra, J. (2010). Sport en haar professoren: sportwetenschap in ontwikkeling. Deventer: ...daM uitgeverij.
Veldhoven, N. van, Breedveld, K., Donkers, B., & Rijpstra, J. (2011). Sport, haar lectoren en kenniskringen: sportonderzoek op het hbo. Deventer: ...daM uitgeverij.