Venster

Literatuurverwijzingen

  • AIESEP (2019). AIESEP Position Statement on Physical Education Assessment.
  • Alkema, P. R. (1956). Prestatieboekje Lichamelijke Oefening voor het Middelbaar Onderwijs. Muusses
  • Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: principles, policy & practice, 5(1), 7-74.
  • Borghouts, L., Weeldenburg, G., Slingerland, M., Van Dokkum, G. (2015). Doelen, lessen en beoordelen: één geheel; constructive alignment bij LO. Lichamelijke Opvoeding 2, 38-41.
  • Borghouts, L. B., Slingerland, M., & Haerens, L. (2017). Assessment quality and practices in secondary PE in the Netherlands. Physical Education and Sport Pedagogy, 22(5), 473-489.
  • Brouwer, B. (2008). Van cijfers geven naar leerlingen volgen. Ontwikkelingen in evaluatie. Lichamelijke Opvoeding, 96(10), 6-10.
  • Hoeboer, J., Krijger-Hombergen, M., Savelsbergh, G., & De Vries, S. (2018). Reliability and concurrent validity of a motor skill competence test among 4-to 12-year old children. Journal of sports sciences, 36(14), 1607-1613.
  • Jacobs, M.S. (1939). Een onderzoek naar de correlatie tussen theoretische en praktische intelligentie. Lichamelijke Opvoeding 17(12), 293-303.
  • Jacobs, M.S. (1939). Een onderzoek naar de correlatie tussen theoretische en praktische intelligentie. Lichamelijke Opvoeding 17(13), 315-335.
  • Karsten, S. (1999). Neoliberal education reform in the Netherlands. Comparative education, 35(3), 303-317.
  • Kramer, L. D. E. J. (1945). Het cijfer voor lichamelijke opvoeding. Lichamelijke opvoeding, 33(1), 214-216.
  • Krijgsman, C.A. (2021). Assessment and Motivation. A Self-Determination Theory Perspective on Performance Grading, Goal Clarification and Process Feedback in Physical Education. Thesis, Utrecht University.
  • Levisson, A. (1952). Een veel omstreden punt: het cijfer. Lichamelijke opvoeding, 40(19), 298-306.
  • Platvoet, S. (2020). Physical education: a gold mine for the development of future successful athletes?
  • Sadler, D. R. (1989). Formative assessment and the design of instructional systems. Instructional science, 18(2), 119-144.
  • Van Driel, G. (2021). 40 jaar leerplanontwikkeling in het basisonderwijs. Lichamelijke Opvoeding (geaccepteerd).
  • Kernebeek, T. van (2020). Gymmermansoog: quantification of gross motor skills within the physical education setting. Amsterdam: Tim van Kernebeek.
  • Zondag, J. (2021) Becijferen, of niet-becijferen; dat was de vraag. Lichamelijke Opvoeding Magazine 109(3), 14-15.
  • 'Fitheidstesten voor de jeugd' is publicatie nr. 101 van het Jan Luiting Fonds.

    Cover publicatie JLF (2013)

    L.D.E.J. Kramer licht zijn standpunt toe in De Lichamelijke Opvoeding 1945 (33e, nr. 1).

    L.D.E.J. Kramer licht zijn standpunt toe

    Leren bewegen en meten op de site van de KVLO.

    Leren bewegen en meten